reklama

Zákernosti novej kategorizácie liekov, alebo ako ušetriť

Ak máte v rodine pravidelného konzumenta sirupu Aerius, treba zbystriť pozornosť. Ale možno to nie je len prípad Aerius-u.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Dnes ráno som bol s dcérou u lekára. Na receptoch nestihla zaschnúť ani razítková farba, keď som vstúpil do lekárne. Vydali mi sirup Aerius, kvapky do nosa a niečo na posilnenie imunity (klasická zostava pre alergika). Pri platení som sa zrejme podivne zatváril, lebo pani pri pokladni ma začala ľutovať, že platím veľa, ale to je tou novou kategorizáciou. Pre istotu som si skontroloval ceny liekov na krabičkách, ktorý najviac prispel k vyše 16 Euro. Na moje prekvapenie mi prepočet nedal 16 Euro. Lekárnička sa ospravedlnila, že Aerius už poisťovňa nehradí a nálepka na ňom nie je aktuálna, platí vraj to, čo mám na účte. Nechcel som sa hádať, ale keďže lekární máme ako húb po daždi, navštívil som hneď ďalšiu. Tam bol pri pokladni chlapík, ktorý mi poskytol cennú informáciu, ako pri ďalšom predpisovaní ušetriť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
ˇUčet z lekárne. Vidieť, že na 120 ml Aerius nedá poisťovňa ani euro.
ˇUčet z lekárne. Vidieť, že na 120 ml Aerius nedá poisťovňa ani euro. 

Na účet vidieť, že na 120 ml Aerius poisťovňa neprispeje ani Euro.

Sirup Aerius 120 ml (pôvodne zaň pacient platil 2,88 Euro) musí pacient hradiť v plnej cene. Preto treba lekára požiadať nech vám predpíše 60 ml prípadne 150 ml balenia, na ktoré stále poisťovňa prispieva. Taká je nová kategorizácia liekov.

Obrázok blogu

Balenie so starou nálepkou, ktorá ukazuje, že za ten istý liek v minulosti pacient neplatil ani 3 eurá.

Napadli ma tri možné vysvetlenia tejto situácie. Najlepšia možnosť je, že sa niekto pomýlil a poisťovňou uhrádzané malo byť aj 120 ml balenie sirupu Aerius. Dúfam, že v tomto prípade dôjde čo najskôr k náprave. Horšia je možnosť, že sa niekto pomýlil a nechceli uhrádzať ani 60 ml ani 150 ml balenie. Snáď v tomto prípade k náprave nedôjde. No a potom je tu možnosť, že sa jedná o systémové opatrenie a naše ministerstvo zdravotníctva začalo boj proti 120 ml baleniam. A ako najlepšie prinútiť ľudí, aby sa 120 ml fľaštičkám vyhýbali? Treba im zdvihnúť cenu.

Peter Kluvánek

Peter Kluvánek

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hlava rodiny, občas sa venujúca aj iným radostiam (práca, šport, fyzika, knihy,...), výsledky ktorých niekdy naberajú elektronickú formu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu